FANDOM

Adam
Biografische informatie
Origine

Aarderijk

Leeftijd

17

Geboorte

174 AG

Geslacht

Mannelijk

Haarkleur

Donker Blond

Oogkleur

Groen

Persoonlijke informatie
Bondgenoten

Aarderijk
Jerone's Army

Vijanden

Houjin
Vuurnatie

Favoriete wapen

Aarde, Metaal

Gevechtsstijl(en)

Aardesturen
Metaalsturen

Chronologische en politieke informatie
Beroep

Afvoerdermetro (former)

Positie

Aardsturings Meester

Affiliatie

Aarderijk

Eerste verschijning

Season 1

Stem door

Mitchell

Adam is een Aardemeester en is vrij moedig voor zijn leeftijd.Hij is geboren in Republic City.

Adam is een aardig goede aardmeester. Door zijn verleden is hij sterker geworden. Als hij de verantwoordelijkheid krijgt over zijn broertje Yuk, gaat het ten kosten van zijn eigen vrijheid. Als Adam naar deze vrijheid zoekt komt hij in aanmerking met de vuurnatie waardoor hij voor een jaar word opgesloten in een vuurnatie gevangenis. Door dit bezoekje heeft hij metaal sturen onder de knie gekregen.

Hij sluit zich uiteindelijk aan bij Jerone's Army en word Sergeant. Hierdoor komt hij in aanmerking met prins Houjin, de zoon van de vuurheer. Na een heftige gevecht ontstaat er een goede vriendschap tussen deze twee.

Adam is vanaf Season One te zien als hoofdpersonage van de serie Avatar the New Ages en word vertolkt door Mitchell.

Biografie

Achtergrond

Adam is geboren in 174 AG in Republic City. Zijn familie bestaat uit zijn vader, Ram, die al jaren lang bewaker is voor het Aarderijk, zijn moeder, die is omgekomen tijdens de Slag om het Aarderijk en zijn jongere broertje Yuk. Al vanaf jongst af aan is Adam heel erg geïnteresseerd in het sturen van aarde, en oefende daarom dag en nacht om zijn vaardigheden te verbeteren. Omdat zijn vader Ram dag en nacht voor de muren van Ba Sing Se stond, moest Adam zorgen voor zijn broertje Yuk in Republic City. Ze hadden in Republic City namelijk een oud, overrompeld huisje aan de zijde van de stad. Adam moest na zijn school werken bij de randstad. Hij werkte als afvoerder van de metro's. Adam had hierdoor weinig tijd voor zichzelf, en dus weinig tijd om zijn vaardigheden te verbeteren. Hij besloot om in 189 AG Republic City te verlaten samen met zijn jongere broertje Yuk om naar de vrijheid te zoeken. Dit gaat hem niet zo gemakkelijk af, want ze worden aangehouden door de vuurnatie. Ze halen Yuk bij Adam weg. Adam smeekt de vuurnatie dat het een vergissing is, maar de vuurnatie is ervan overtuigd dat hij iets van plan is, wat niet goed is. Adam word in een vuurnatie gevangenis gezet in het Ooste. In deze gevangenis maakt hij wat mee waardoor hij in een isolatiecel moet, een metalen isolatiecel.

In 190 AG is Adam ontsnapt uit de vuurnatie gevangenis en komt in aanmerking met Jerone's nieuwe army. Hij word gedwongen om bij hen aan te sluiten en is door de jaren heen Sergeant geworden.

Season One

Familie

Persoonlijkheid

Vaardigheden

Stuurkunsten

Aarde -

Metaal -

Andere vaardigheden

Vermommingen

Achter de schermen

Verschijningen

Weetjes

  • Adam word ingesproken door Mitchell, de bedenker van deze serie.
  • De naam Adam heeft Mitchell verzonnen, en heeft de betekenis: Rode Aarde, wat slaat op Lava sturen
  • Adam is het eerste hoofd personage wat voorkomt in de serie.

Afbeeldingen