FANDOM

Avatar: The Last Airbender, ook wel bekend als Avatar: De Legende Van Aang (verkort: Avatar), is een in de Verenigde Staten geproduceerde animatieserie, die in Nederland nagesynchroniseerd wordt uitgezonden op Nickelodeon. In het Engels heet de serie Avatar: The Last Airbender, (Avatar: De laatste luchtbuiger), dat is veranderd in: "Avatar: De Laatste Luchtmeester” in het Nederlands.

Avatar: De Laatste Luchtmeester, (ook bekend als Avatar: De Legende van Aang) is een Amerikaanse animatieserie uitgezonden op Nickelodeon en de Nicktoons Network. De serie werd vervaardigd door Michael Dante DiMartino en Bryan Konietzko in samenwerking met regisseur Aaron Ehasz. Het verhaal vindt plaats in een alternatieve wereld met Aziatische invloeden, vechtsporten en manipulatie van elementen. Deze elementen zijn de elementen die men terugvindt in Oost-Aziatische, Zuid-Aziatische en Westerse culturen. De stijl van de tekeningen zijn een mix van traditionele anime en de westerse tekenfilmstijl. De serie volgt de avonturen van de protagonist Aang en zijn vrienden. Zij moeten de vuurheer verslaan om de wereld zoals zij die kennen te redden. Op 21 februari 2005 werd de eerste aflevering uitgezonden in de VS. De serie werd afgesloten met een film van twee uur op 19 juli 2008 in de VS.

De serie Avatar was populair bij zowel het publiek als recensenten en scoorde hoge kijkcijfers evenals een hoge waardering van het publiek zelfs buiten de doelgroep van 6 - 11 jaar. Avatar: De Laatste Luchtmeester heeft o.a. een Annie Award, Genesis Award en Primetime Emmy Award gewonnen. Het succes van de eerste serie deed Nickelodeon besluiten ook nog een tweede en een derde seizoen te bestellen bij de makers.

Plot Edit

Personages Edit

De hoofdpersonen in de serie zijn: